omniture

Sidang Kemuncak Asia Milken Institute Bermula dengan Ciri-ciri Maya, Bersendirian, Hologram

Sidang Kemuncak Asia 2020 adalah salah satu acara secara bersendirian yang pertama di Singapura sejak wabak bermula, yang diadakan pada 8-10 Disember.
Milken Institute
2020-12-18 12:48 111

SINGAPURA, 18 Disember 2020 /PRNewswire/ -- Sidang Kemuncak Asia Milken Institute akan menjadi perhimpunan hebat melebihi 1,100 pemimpin global dan eksekutif kanan dari 30 negara berpusat pada tema "Reconnect and Reimagine." Berlangsung dari 8-10 Disember, acara ini akan menampilkan penceramah dan pakar terkemuka yang bertukar idea dan pandangan mengenai pembangunan semula wilayah dan membolehkan era kemakmuran Asia seterusnya. 

Acara baru pada tahun ini, adalah untuk menggabungkan komponen maya dan holografi dengan acara secara bersendirian. Ini akan merangkumi penganjuran panel hibrid yang pertama sejak permulaan Sidang Kemuncak, menghubungkan penceramah dari tiga negara yang berbeza melalui hologram untuk ditampilkan di pentas di L5 Dewan Besar Marina Bay Sands.

Untuk selama tiga hari, peserta akan berpeluang mendapatkan pandangan daripada pemimpin dalam kerajaan, kewangan, teknologi, dermawan, perniagaan, dan akademik. Ini termasuklah: Kevin Aluwi, Pengasas Bersama dan Ketua Pegawai Eksekutif Gojek; Heenam Choi, Ketua Pegawai Eksekutif KIC; Paulo Guedes, Menteri Ekonomi, Brazil; S Iswaran, Menteri Komunikasi dan Penerangan & Menteri Hubungan Perdagangan, Republik Singapura; Yuriko Koike, Gabenor Tokyo; Ho Kwon Ping, Pengasas dan Pengerusi Eksekutif Banyan Tree Holdings; Wilbur Ross, Setiausaha Perdagangan AS; dan Jane Jie Sun, Ketua Pegawai Eksekutif Trip.com Group.

"Bayangkan semula dalam format baru, Sidang Kemuncak Asia tahun ini akan membolehkan kita mendengar dari beberapa pemimpin terkemuka di dunia yang menjadi pemangkin penyelesaian untuk membantu orang membina kehidupan yang bermakna," kata Michael Klowden, Ketua Pegawai Eksklusif Institut Milken. "Sebagai perhimpunan Milken Institute yang kedua terbesar, acara ini terus memupuk perbincangan yang mendalam dan bermakna, dan berjanji akan terus berkembang dari segi kedudukan dan kepentingan untuk beberapa tahun yang akan datang."

Laura Deal Lacey, Pengarah Eksekutif di Pusat Asia Milken Institute, menambah: "Ketika Asia bergerak maju dalam pemulihan ekonominya dari wabak COVID-19, adalah menjadi lebih penting lagi untuk memudahkan perbincangan antara inovator utama dan ejen perubahan di pelbagai industri. Melakukannya akan memberi kemajuan dalam mempromosikan perangkuman dunia, peluang, dan persamaan untuk semua."

Sidang Kemuncak Asia Milken Institute dapat dipantau melalui media sosial menggunakan hashtag #MIGlobal. Ikuti Sidang Kemuncak Asia 2020 esok (8 Disember) melalui pautan penstriman langsung di sini.

Untuk agenda lengkap dan senarai penceramah di Sidang Kemuncak Asia, lawati www.asia-summit.org. Untuk pas media dalam talian, sila hubungi ychong@milkeninstitute.org.

Sidang Kemuncak Asia Milken Institute 2020 (8-10 Disember 2020) 

Sidang Kemuncak Asia Milken Institue membawa cita-cita yang bersemangat dari Persidangan Global Milken Institute untuk ke Singapura. Sidang Kemuncak Asia mengumpulkan lebih dari 1,800 ketua pegawai eksekutif, pegawai kanan kerajaan, eksekutif kewangan peringkat tinggi, pelabur institusi dan dermawan dari seluruh dunia untuk menangani cabaran dan mencadangkan penyelesaian yang dapat dilaksanakan. Tema Sidang Kemuncak tahun ini adalah "Reconnect and Reimagine", yang akan berlangsung dari 8-10 Disember. Sidang Kemuncak Asia boleh didapati secara langsung dan bersendirian, sebagai perhimpunan berskala besar pertama di Singapura pasca wabak. Lihat agenda di sini.

Tentang Milken Institute

Milken Institute adalah kumpulan pemikir bukan untung, bukan berpihak yang membantu orang membina kehidupan yang bermakna, di mana mereka dapat mengalami kesihatan dan kesejahteraan, melanjutkan pendidikan yang berkesan dan memperoleh pekerjaan, dan memperoleh akses sumber yang diperlukan untuk mewujudkan peluang yang terus berkembang untuk diri mereka dan komuniti lain. Untuk maklumat lebih lanjut, lawati www.milkeninstitute.org.

Source: Milken Institute
Keywords: Banking/Financial Service Future Events